Udfyld formularen nedenfor, så ringer vi op til en uforpligtende snak.
FAQ – ofte stillede spørgsmål
Anbefalinger
Hvorfor skal jeg arbejde systematisk med anmeldelser?
Anmeldelser på nettet er ikke noget man kan vælge fra. Man har et omdømme uanset om man vil det eller ej, og folk vil altid kunne anmelde dig på nettet. Man kan lige så godt tage tyren ved hornene og arbejde målrettet på at skabe gode kundeoplevelser og få positive anmeldelser.
Hvilken betydning har anmeldelser for min placering i Google og andre søgemaskiner?
Det har en positiv indvirkning, forudsat at følgende kriterier er opfyldt: Dine anmeldelser skal komme løbende. Dine anmeldelser skal overvejende være positive. Og dine anmeldelser skal være fordelt på flere forskellige anmeldelsesportaler. Årsagen er, at Google vil forsøge at vurdere om dine anmeldelser ser naturlige ud. Det ser ikke naturligt ud, hvis du får 30 gode anmeldelser på en enkelt uge, og ingen de næste 6 måneder. Det eneste der virker er, at arbejde langsigtet med at give dine kunder en god oplevelse, og løbende opfordre dem til at anmelde dig på nettet. Det er dét vores system kan hjælpe dig med.
Er der andre fordele ved at have mange positive anmeldelser?
Ja. Det har en meget positiv effekt på konverteringen, hele vejen fra besøgende til faktura. Hvis du har mange positive anmeldelser vil du opleve, at du vinder flere af de opgaver du giver tilbud på. Også selvom du ikke nødvendigvis er den billigste. Det skyldes at anmeldelser hjælper dig med at skille dig ud fra dine konkurrenter. Så du kan konkurrere på kvalitet, i stedet for på pris. Din bundlinje vil takke dig for det.
Hvilke anmeldelsesportaler kan jeg opfordre mine kunder til at skrive en anmeldelse på?
Vi understøtter Google, Facebook, Trustpilot, Anmeld Håndværker og Håndværker.dk. Du vælger selv hvilke af disse portaler du vil linke til. Som udgangspunkt bør du inkludere så mange som muligt, af hensyn til effekten på din søgemaskineoptimering.
Hvordan ved systemet hvornår den skal sende en tilfredshedsundersøgelse til kunden?
Vi integrerer med dit regnskabsprogram, så vi kan se når der er sendt en faktura til kunden. Herefter sender vi automatisk en tilfredshedsmåling nogle dage efter.
Besøgende
Hvad sker der med min Google Ads konto hvis jeg opsiger mit abonnement?
Vi arbejder ud fra det princip, at alt er dit. I forhold til din Ads konto betyder det, at du ejer kontoen. Vi administrerer blot kontoen i den periode du er kunde hos os. Hvis du skifter leverandør, overfører du blot administrator rettighederne til den nye leverandør.
Hvor meget skal jeg bruge på Google Ads pr. måned?
Så lidt som muligt. Måske kan du nøjes med søgemaskineoptimering, så din Ads konto mest er en forsikring. Det vil sige noget du kan skrue op for hvis der er faldende efterspørgsel, som et alternativ til at afskedige. Du kan også gå ind og arbejde med hvor mange af dine kunder der kommer igen, og anbefaler dig til andre. Det vil mindske behovet for Ads annoncering. Men hvis du har mange medarbejdere du skal skaffe arbejde til, eller hvis du er helt nystartet, så er Ads svært at komme udenom. 65% af kunderne på vores markedsførings løsning har Ads, og de bruger i gennemsnit 3.671 kr. i Ads budget pr. måned.
Er Google Ads budgettet inkluderet i prisen på mit abonnement?
Nej. Ads budget afregner du direkte med Google. Det er vigtigt at understrege, at vi ikke får provision fra Google. Det betyder, at vi har nøjagtig samme interesser som dig, nemlig at du skal bruge så få penge på Google Ads som muligt. Vi vil meget hellere hjælpe dig med at få kunderne til at komme tilbage, og anbefale dig til andre. Det koster nemlig ikke noget.
Hjemmeside
Hvad sker der med min hjemmeside hvis jeg opsiger mit abonnement?
Vi arbejder ud fra det princip, at alt er dit. I forhold til hjemmesiden betyder det, at du kan få alle ‘byggeklodserne’ med dig i form af tekst, billeder, design mv. Du kan desværre ikke flytte selve hjemmesiden, da den er lavet på vores skabeloner. Du har dog mulighed for at få lavet en specialdesignet hjemmeside hos os, hvilket godt kan flyttes senere. Kontakt os for dette.
Kan jeg selv lave ændringer til hjemmesiden?
Ja. Det er muligt at lave basale ændringer til teksterne på hjemmesiden. Men det koster ikke noget at få os til at gøre det, og det er en meget bedre løsning for dig. Årsagen er, at der ligger mange overvejelser bag vores valg af design og tekster. Teksterne skal appellere til brugeren, så han får lyst til at ringe til dig. Men teksterne skal også appellere til Google, så du kan blive fundet på de søgeord der er relevante for dig. I kraft af vores opkaldssporing bliver vi målt på hvor mange kunder du får. Derfor tilbyder vi at foretage ændringerne for dig, så vi sikrer at din hjemmeside altid er optimeret. Du skal bare sende en mail på support@maguru.dk, så klarer vi resten.
Kan jeg få et unikt design selvom hjemmesiden er bygget på en skabelon?
Ja. Vi har mange forskellige skabeloner som hver især kan tilpasses på mange forskellige parametre. Men hvis du vil have dit helt eget design implementeret ned til mindste detalje, så skal du have fat i et webbureau. Du skal blot være klar over, at der er en afvejning forbundet med det. Du får dit design nøjagtig som du (eller designeren) vil have det. Men det kommer til at koste væsentligt mere, og din nye hjemmeside vil formentlig være dårligere til at konvertere besøgende til kunder. Det skyldes, at du formentlig hverken har tid eller besøgende nok til at teste dig frem til en optimal konvertering på din unikke hjemmeside.
Integrationer
Kommunikation
Måling
Min Håndværker
Hvordan kan en bedre kundeoplevelse forbedre min forretning?
Det er kundens oplevelse, der er afgørende for om han kommer igen og anbefaler dig til andre. Og din virksomhed kører længere på literen, hvis du har mange tilbagevendende kunder og kunder der har fået dig anbefalet. Dels slipper du for at skulle købe nye kunder via annoncering, og dels er de nemmere at have med at gøre. Der er allerede etableret tillid, så de er mindre tilbøjelige til at indhente flere konkurrerende tilbud, og mindre fokuserede på prisen. Og så er det mere behageligt at arbejde for kunder hvor der er en god relation.
Om Maguru
Hvad er Maguru?
Maguru er en markedsførings- og kommunikationsplatform for håndværksvirksomheder. Markedsføringselementet gør det nemt for dig at få nye kunder, på en gennemsigtig måde. Kommunikationselementet sikrer, at dine kunder får en god kundeoplevelse så de kommer igen og anbefaler dig til andre.
Er Maguru noget for os?
Maguru er lavet til de håndværksvirksomheder, der går op i at optimere deres forretning. Og som kan se de forretningsmæssige fordele ved at levere en god kundeoplevelse.
Er Maguru et webbureau?
Forskellen på Maguru og et traditionelt webbureau er vores teknologiske platform, der gør det muligt at levere mere med færre ressourcer. Derudover lever vi ikke af at sælge timer. For en fast pris pr. måned, har du adgang til vores teknologiske platform og ubegrænset support.